To je triletni predmet, lahko pa se vanj vključite za leto ali dve. V 7. razredu se imenuje KRITIČNO MIŠLJENJE.

Pri pouku se prvo leto uporablja čitanko Harijeva odkritja, ki je hkrati delovni zvezek in učbenik.

Snov ni natančno predpisana! Vse teme lahko predlagajo učenci. Npr.: preberejo zanimiv članek v neki reviji ali gledajo film o aktualni temi; nato predlagajo, da bi se pogovarjali o določenem problemu. Zgodbice iz čitanke obravnavajo običajne, vsakodnevne dogodke v šoli ali doma. Izbor dogodkov pa odpira določena filozofska vprašanja iz življenja mladostnika. Prvo leto bodo teme naših razmišljanj naslednje: resnica, nezadovoljstvo, izobrazba, zakaj hoditi v šolo, vraževernost, misel, sanje, nagajanje, kaj pomeni poznati se …

Kriterije za ocenjevanje oblikujejo učenci v prvih urah. Upoštevali pa naj bi napredek, sodelovanje, koliko posluša druge (se navezuje na že povedano), ali ima svoje mnenje in kako ga utemeljuje … Ni pisanja testov, spraševanja za oceno in domačih nalog. Lahko se oceni referat ali plakat. V šolskem letu dobijo tri ocene: dve za delo v vsakem polletju in eno za predstavitev določene teme.

Pouk poteka v obliki »okrogle mize«. Učenci preberejo del čitanke. Sami na osnovi besedila izločijo problem, o katerem nato razmišljajo in se pogovarjajo.

 

KAJ SO UČENCI, KI SO OBISKOVALI FILOZOFIJO ZA OTROKE, POVEDALI O TEM, ZAKAJ JIM JE TA PREDMET VŠEČ?

  • Tudi če na začetku nimaš pojma o stvari, se lahko hitro vključiš v debato.
  • Super je to, ker predznanje ni pomembno.
  • Dobro je, ker lahko sami predlagamo, o čem se bomo pogovarjali.
  • To je edini predmet, pri katerem lahko veliko govorim in potešim svojo potrebo po govorjenju.
  • Ni testov, ni ustnih ocenjevanj, zato smo bolj sproščeni.
  • Všeč mi je, ker sedimo v krogu.
  • Čeprav imam v spričevalu nezadostno oceno, imam filozofijo 5.
  • Lahko povem svoje mnenje in odgovor ne more biti napačen.
  • O neki stvari se pogovarjamo, dokler želimo.
  • Ni mi všeč, ker je ta predmet samo eno uro na teden. Takih ur bi moralo biti več, ker je v šoli premalo možnosti za odkrit pogovor.
  • Všeč mi je, ker učitelj ni glavni, ampak samo pomaga, da se mi lahko pogovarjamo.
  • Še lani sem se bal govoriti pred razredom, sedaj pa sem navajen nastopanja pred drugimi.
  • Naučila sem se utemeljevati svoje mnenje.
  • To je predmet, ki odpira tudi najbolj zaprte.

Nina Dolenc

(Skupno 109 obiskov, današnjih obiskov 1)